Social media predikce 2021
Sociální sítě

15 věcí, které se v roce 2021 stanou ve světě sociálních médií

Není nad čím se rozkecávat.

Tak jako každý prosinec dávám všanc social media trendy, tu umírněné, tu na dlouhou ruku, tu vážně míněné, tu s totálním nadhledem.

Co že se příští rok bude dít?


1. Náladu bude pořád vydatně otravovat virus. Míjet účinkem se budou kampaně založené na slovech ‘společně’, ‘děkujeme’ a ‘první linie’, protože už lidem zkrátka tečou ušima. Zandávat bude naopak optimismus a ohlížení se do starých dobrých časů. Pokud nosíte v rukávu pěknou kampaň založenou na nostalgii, naperte ji do lidí na jaře. Bude fungovat.


2. Rok 2020 byl rokem livestreamů. Streamovat se naučil kdekdo. Divadelník. Fitkař. Člověk, co pořád chodí na mobilu na Facebook rebelsky přes prohlížeč. Progresivnější podnikatelé vyzkouší nově nabyté schopnosti monetizovat. Cool fitka v zahraničí rozjedou Instagram Shopping, kde si od nich za pár doláčů koupíte třeba video s nedělní jógou. Za pár let se z toho stane úplně běžná věc.


3. Utažené firemní opasky podpoří vyšší autenticitu obsahu a tedy i nižší náklady na produkci. Značky si začnou zvykat, že není potřeba tasit balík na pronájem redky kvůli každému štěku. Obsahu a kreativě na sociálních sítích to paradoxně prospěje.


4. Instagram bude tlačit své Reels. Tak jako s každou novinkou od Facebooku dostane do vínku senzační organické zásahy, ze kterých budou šikovné značky (především v létě) notně ucucávat.


5. Zanikne knižní sociální síť Goodreads.


6. O pohodlnou domestikaci Netflixu v Čechách se postaral už koronavirus. V roce 2021 se na něj dostaví i první česká originální tvorba a bude velmi slušná. Do Čech vstoupí s dabingovými lokalizacemi i služba Amazon Prime Video. I ti poslední zatvrzelí mileniálové, co doma ‘nemají televizi’ si půjdou jednu koupit.


7. Facebook představí novou aplikaci, která spojí vaše účty na Messengeru, Instagram Directu a Whatsappu. Chvíli budeme brblat, pak to začneme používat a za dva měsíce si nevzpomeneme, že někdy bylo i nějaké ‘předtím’.


8. O Twitteru se v Čechách začneme bavit jako o síti, která není mrtvá. Díky Romanu Prymulovi si jí stáhlo docela dost lidí a řada z nich zrovna zjišťuje, že je proti Facebooku a Instagramu osvěžující svou oldschoolovostí. Posilovat bude i teenage Twitter. God Bless!



9. Jak si Twitter od Instagramu půjčil Fleets (které bude těžkopádně vylepšovat celý rok), vezme si Instagram od Twitteru text. V Instagram Stories tak přibude funkce na elegantnější přidávání textového obsahu.


10. Mladí v Čechách začnou čím dál víc používat aplikaci Houseparty. V zahraničí tahle appka patří mezi žhavé social media trendy a sázím, že se i u nás brzo stane TikTokem mezi videocally. Kdo by si koneckonců chtěl ve třinácti volat s kámoši přes fotrovské Microsofty, Facebooky nebo Googly.



11. LinkedIn spustí živá videa. Myslet si bude tajně na všechny možné přenosy konferencí a oborové přednášky, které se nikam jinam nehodí tak moc jako právě na něj. Bohužel se stane přesně to, co na LinkedInu skoro vždycky. Bude to celé tak neintuitivní a těžkopádné, že to bude trvat, než to začne kdokoli používat.


12. Snapchat se výrazně spojí s Applem a bude brojit v jediném segmentu, ve kterém má ještě dovednostní převahu. V augmented-reality.


13. České značky začne zajímat, co je to ten ‘gaming’ a jak do něj vstoupit i jinak než na bázi neviditelného sponzoringu. Schopnější agentury začnou svým klientům vysvětlovat, co je to ‘omegalul’ a proč přijde zetkové generaci vtipné pustit si na YouTube Jirku Babicu na 0,25 rychlost. Začne enormní sháňka po kreativcích, kteří tomuhle aspoň vágně rozumí. Bude jich málo.


14. Podzim do nás napere silné aktivace politických stran na sociálních sítích. ANO a Piráti budou dobří. Mrzení začne u strašidelně schizofrenní kampaně ‘#spolusilnější’ od ODS/TOP 09/KDU, která naváže na bizarnosti podobného střihu, bude kombinovat seriózního Fialu s wannabe free-cool-in mladistvostí, a zaslouží se o to, že se trojkoalice nedostane přes 15 %. Vzpomínat na to budeme ještě dlouho.


15. Vojtěch Agrealeus Fišar vyhraje Stardance XI aneb Když hvězdy tančí.



Zpravidla si zakládám na tom, že mi z té patnáctky aspoň osmička tipů klapne. Protože jsem si ale loni touhle dobou nedokázal tipnout, že nás na deset měsíců z dvanácti uřkne netopýr, působí ty mé loňské social media trendy místy trochu naivně.

Sociální síť Peanut sleduju a furt mě baví. V roce 2020 vydělal tenhle ‘Tinder pro mámy’ své zakladatelce skoro 10 milionů dolarů a odhalil pár zajímavých novinek (video chat!).

Jsem upřímně zvědavý, kam se posune příští rok.

A kam se posuneme my všichni.

4 5 votes
Article Rating
Přihlásit se k odběru komentářů
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Johny
Johny
3 měsíců před

Proč by mělo Goodreads zaniknout? Jinak hezkej text 🙂