Sociální sítě

15 věcí, které se v roce 2019 stanou ve světě sociálních médií

Když si na internetu vyhledáte trendy v marketingu na sociálních sítích pro rok 2019, vyjedou na vás výsledky jak přes kopírák.

Vertikální videa, placený obsah, personalizovaný marketing a taky trochu všudypřítomné umělé inteligence. A když chce být někdo jó vtipný, přidá k tomu všemu i narážku na LinkedIn Stories.

Mně osobně to víc baví takhle.

Na prognostika. Na Jolandu. V článku, kde svou osobní expertízu můžu propojit s jemným bulvárem tak, jak by mě to přišlo vtipný a na co i tak trochu sázím.

Jen si tenhle článek za rok zase otevřete.

A zkontrolujte si, jak moc jsem byl letos mimo.


1. Instagram bude všemi směry tlačit IGTV kupředu, ale YouTubery se jim přetáhnout nepodaří. Největší boom zažije Instagram Direct. V samostatné apce se stane novým Messengerem pro mileniály i teenagery.


2. Jinak ale bude Instagram fotrovatět a bude to dost znát. Bez svých hodobóžových zakladatelů už o něm nikdo nebude smýšlet jako o “té síti pro mladou generaci”. Skvělý rok přesto všechno zažije Shopping. Taky si něco koupíte. 


3. České FMCG značky razantně zaútočí na TikTok. Nadšenci z agentur budou sedět pár centimetrů nad židlí, když budou přísňáckým klientům ukazovat Mínu a další musery. Rapidně přibude lidí, co v sobě objeví latentní pedofilní sklony. 



4. Snapchat bude dál masivně propouštět a skoro umře. Autoři to dál budou zkoušet s augmentovanou realitou, ale získají si leda zbloudilé geeky. Rok 2019 ale ještě nějak ukopou do konce.


5. Facebook bude pořádně šlapat do Skupin a bude proto potřebovat, aby je lidé zakládali, spravovali, plnili zajímavým obsahem na denní bázi. Odpálí kvůli tomu i možnost placeného přístupu. Bušit se bude i do skupinového chatu. Xchat se z toho otřese v základech.


6. Vznikne nová sociální síť pro domácí mazlíčky. Lidi na ní budou budovat profily svým kočkám, psům, fretkám a jiné havěti. První kočičí celebrity už si v roce 2019 odbudou svůj první product placement. Přes appku pak bude probíhat i namlouvání. V modelové situaci poveze páníček připustit psa s přezdívkou @azor_mistr k fence @fitandfluffy. Jednou z populárních funkcí bude i sharing venčení.


7. Twitter provede za rok 2019 bambilion různých zvláštních změn. Ani jedna z nich nebude zavedení edit buttonu.


8. Největší změnou na Twitteru bude prolomení maximálního počtu znaků na nekonečno. Z mikroblogovací platformy se stane platforma blogovací. Mediu a Tumblru se to nebude moc líbit. Zarytým twitteristům už vůbec ne.


9. Facebook Watch oznámí nějaký atraktivní dramatický seriál s významnou herečkou v hlavní roli. Nemožný podle mě není ani návrat nějakého starého hitu se slušnou fandovskou základnou. S trochou štěstí to bude Firefly s Nathanem Fillionem.



10. Byte, nástupce Vinu, to zkusí v létě trochu roztočit. Nějaké fanoušky si získá, revoluce se ale konat nebude. Zatím. V zákulisí se bude Byte snažit horem dolem koupit Snapchat. A až v roce 2020 se z něj stane pořádný macek. 


11. Apple to ve světě sociálních sítí zase zkusí. Kdybych si mohl vsadit, bude to nějaká AR blbina.


12. Google to ve světě sociálních sítí na chvíli zkoušet nebude. Něco ale udělá s tím množstvím recenzí, které pomalu ale jistě absorbuje pod hospody a firmy. Očekávám samostatnou appku. Chudák Foursquare. 


13. Messenger chatboti budou nadále zajímat českou veřejnost. Stránky je konečně začnou propojovat i se svými jinak naprosto zbytečnými oficiálními stránkami. Dojde u nás zhruba k pěti moc pěkným marketingovým kampaním, které bota ukážou zase v trochu jiném světle. Minimálně dvě z nich budou dělat Socialsharks. 😎😛


14. Žádná nová social media politická hvězda letos nezasvítí. V autentičnosti obsahu a drivu trochu zklame Zděnek Hřib. Václav Klaus ml. to zato bude dál dělat dobře a polehoučku si bude na Facebooku kypřit půdu pro prezidentskou kandidaturu.


15. Zazáří jedna nová sociální síť pro nejmladší generaci. Dost možná se bude jmenovat MarcoPolo



Na patnáct si nevěřím, osm z mých predikcí by ale klapnout mohlo. Před dvěma lety jsem byl v některých věcech zpětně dost mimo. Zánik Google+, hype Musical.ly (teď už Tiktoku), osamělost Instagramu a koneckonců i to filtrování obsahu na Instáči (v přehledech) mi nakonec klaplo.

Tak uvidíme.

Rád si každopádně v komentářích vyslechnu, co jste z kávového lógru vyvěštili vy. Čemu přikládáte váhu?

Daniel Krásný

Kreativní ředitel v Socialsharks, člen klubu makáčů ze SCORE. Latentní milovník Života na zámku, co pořád používá Swarm (když si na něj vzpomene).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..