01
/
01
/
Daniel Krásný

O čem byl Instameet Summit?

Včera proběhla konference Instameet Summit 2017, kde jsem se mohl s řadou skvělých kolegů vyjádřit k tomu, jak důležitou platformou Instagram je a jak byste mu měli věnovat pozornost.

Konference byla až neobyčejně praktická. Kromě zajímavých dat a čísel nebyla skoupá na tipy, rady a případovky. A řadu bloků, včetně toho mého, spojovala jedna klíčová myšlenka.

Nehoňte se za zbytečnou dokonalostí

Já vím, že vás to svádí. Udělat příspěvek, co bude vypadat jako z katalogu, klient si ho zarámuje a vy se nebudete stydět před kamarádem umělcem, co svý fotografie běžně vystavuje v galeriích. Jenomže to není cesta. Neříkám, že maj fotky na Instagramových profilech vypadat hnusně. Říkám, že mají vypadat přirozeně, dobře zapadnout mezi normální fotografie od lidí a nepůsobit u toho nabubřele.

Instagram je extrémně osobní platforma. Od minulého roku do ní ostatně sdílíme své nejosobnější okamžiky běžného dne. Na Facebooku už jsme vůči všemožným photoshopovým plastikám imunní, na Instagram claimy jako z WordArtu nepatří. A ani přílišná dokonalost, která na sto honů volá „pozor reklama“. Upoutejte obsahem, zapadněte formou.

Když to napíšu trochu na křupana: nejlepší reklama je taková, která nevypadá jako reklama. Ostatně super diskusi vyvolal po tomhle slajdu Tomáš Pflanzer, který dal díky čerstvým číslům většině návštěvníků brouka do hlavy.

Faktiš. 42 % lidí si prý nikdy nevšimlo reklamy na Instáči. Může to znamenat jistou nepozornost konzumentů, ale i fakt, že zatím narazili jen na takové reklamy, které jim připadaly totálně přirozené. A to už je koneckonců náš úkol jako inzerentů. Zasahovat ty správné lidi obsahem, co je bude bavit, přirozeně zajímat, neotravovat a který v zásadě nebudou brát jako reklamu.

Znova na to poukážu, tentokrát pro jistotu i vytučním. Lokální obsah je pro Instagram setsakramentsky důležitej. Řada globálního obsahu značek je plná věcí, která odporuje dosud napsaným řádkům. Tu je Eiffelovka, tu pěkná americká ulice, támhle zase jede auto po levý straně vozovky. Češství není žádná nemoc. Viditelně český obsah přibližuje značku cílovým zákazníkům a zútulňuje reklamní prostor na Instagramu.

Ostatně o lokálním obsahu byla z valné části i moje část. Projít si jí můžete už teď na Slideshare.

INSTAGRAM? PRVNÍ VOLBA

Jestli by měla z Instameet Summitu jasná byť jen jediná myšlenka, je to nesmírně dynamický růst platformy jako takové. Ještě nedávno jsme se o Instagramu bavili jako o takovém sympatickém přívěšku k Facebooku, kam budeme dávat pěkné fotky a bude tím dělat značce pěknou výlohu. Nyní, kdybych byl FMCG značkou, co zatím nemá vybudovaný žádný profil na sociálních médiích, přemýšlel bych o Instagramu jako o platformě první volby. Proč?

  1. Reklamní prostor je tam levný, brandová čísla perfektní a podle Facebooku můžeme počítat i s průměrně vyšším ad recallem než jinde.
  2. Díky hashtagům, označováním a dobrému vyhledávání jste mnohem blíž zákazníkům, než kdy budete na Facebooku.
  3. Stories a „teď obsah“ jsou hudba budoucnosti. Stories je navíc jediná platforma, kde jsou lidi zvyklí zapínat zvuk. A můžete tam tak oslovit lidi úplně jiným videosdělením, než na jaký jste na sociálních sítích zvyklí.

Instáč je prostě sociální síť roku 2017.

A na rozdíl od Snapchatu bych vsadil hlavu, že mu to vydrží o dost dýl, než jeden rok.