Sociální sítě

Nenechte se sociálními sítěmi sežrat zaživa

Na bratislavském Online Summitu a pražském Social Restartu jsem letos vystoupil s přednáškou, která se naschvál zabývala tématem, jímž se jinak bloky na social media konferencích moc nezabývají.

Vůbec totiž nebyla o nějaké pěkné kampani, krásném chatbotovi nebo o tom, jak jsme s influencerem vyfotili něco moc sexy. 

Byla o tom, co lidi pracující v marketingu na sociálních sítích, znají úplně nejlíp. 

O rutině. Té dennodenní.


Na blbý příspěvky chodí blbý feedbacky. ➡🍺

Kdo mě čte pravidelněji, byla mu témata z mého vystoupení blízká. Zušlechťování každodenní práce social media specialistů je totiž téma, které mi leží v hlavě už déle než rok, a o kterém jsem napsal už několik článků.

Třeba ten o tom, že byste se neměli nechat semlít obsahem.

Nebo ten o depresi na sociálních sítích.

Hnacím motorem je zlepšení nálady jak kreativců v agentuře, tak lidí na straně klienta. Každé pověstné “neposunuli byste to pivo trochu víc doprava” nebo “nešlo by na té fotce zaostřit popředí i pozadí zároveň” je totiž mnohdy nevědomou chybou i samotného social media manažera.

Každé takové zpětné vazbě předchází nějaký úplně generický příspěvek. Jen si sami sáhněte do svědomí. Kdybyste totiž připravili kreativu, kterou doprovází silná argumentace a která má jasný důvod své existence, neřekl by nikdo ani popel. Naopak. Rostla by vaše hodnota jako klíčového dodavatele služeb.

Když takové argumenty nemáte, nezbývá nic, než jen povrchně hodnotit práci produkčního týmu. 

A spokojený z toho není nikdo.


Ohodnoťte si první reklamu, kterou na Facebooku uvidíte.

Na konci své přednášky jsem v obou případech kladl na ❤ jednu věc. To abyste na základě elementů brandozvedače, okochytače, personalizátoru a rozmnožovače ohodnotili první reklamu, která na vás na Facebooku příště vyskočí.

Oddělujte zrno od plev, hodnoťte vizuály jiných a přeneste si pomyslného rozhodčího pak i do své práce.

A jak hodnotit?

Pár příkladů najdete v mé prezentaci.


Nevyčerpávejte se zbytečně.

Práce v sociálních sítích je i v roce 2018 krásná práce, která je navíc každou chvíli úplně o něčem jiném.

Při blbém vedení vás ale může neuvěřitelně vyčerpávat.

Napište, kdybyste to chtěli zkusit se mnou.

Daniel Krásný

Kreativní ředitel v Socialsharks, člen klubu makáčů ze SCORE. Latentní milovník Života na zámku, co pořád používá Swarm (když si na něj vzpomene).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.