01
/
01
/
Daniel Krásný

Reklama na Facebooku vás musí vábit pohledem

Ale jen málokdy tomu tak je.

Facebook je místo, kde lidi scrollujou jako o život. Na záchodě. Před spaním. U oběda. Furt. A zastaví se tam jen málokdy. Když zahlídnou profilovku někoho, kdo je zajímá. Fór, co by je moh pobavit. Dokonalej drb. Je jasný, že v týhle nezastavitelný době musí Facebooková reklama chytnout za flígr. Křičet do světa: No tak, zastav se a věnuj mi sekundu svýho času. Dej mi šanci. Nepřehlížej mě.

Reklama na Facebooku by měla bejt jako John McClane, když ve třetí Smrtonosný pasti vejde do černošský čtvrti.


Nevadí, když smrdíte reklamou.

Už mockrát jsem slyšel, že na Facebooku by vaše reklama neměla vypadat jako reklama. To je blbost. Lidi milujou dobrou reklamu. Cení si, když si autor reklamy dá práci a vyrobí něco super. Něco, co je pobaví. Něco, o čem si mezi sebou řeknou.

Těší se v televizi na novej T-Mobile, i když v zásadě nenávidí operátory. A další si nedovedou představit Vánoce bez tohohle:

A vidíte. To je taky reklama.

Lidi nadávají, že je Facebook a Instagram plnej reklamy. Ve skutečnosti ale maj na mysli to, že jsou tyhle sítě plný hloupý reklamy. Na dobrou reklamu se každej rád podívá a ještě radši klikne.

Všichni uživatelé sociálních sítí jsou přece sběratelé dobrýho obsahu.

Ať ho generuje kdokoliv.


Občas navíc k flígru stačí málo.

Pěknejch fotek, vkusnejch renderů a oku lahodících Shutterstocků je na stránkách značek plno. I kvůli jejich kvantitě nestačej sami o sobě k tomu, aby zaháčkovaly uživatele na první dobrou.

Mnohdy by k tomu ale stačil ten text, kterej se dodává společně s kreativou.

A bohužel je většinou zabitej trojřádkovou nudou, ve který copywriter dělá jediný. Sáhodlouze popisuje situaci, kterou člověk vidí na obrázku. Hoďte oko na tuhle modelovou situaci:

Pěkná fotka, co? Text je ale typická modelová situace.

  • Na skoro dvou řádcích se vám někdo snaží vnutit názor otázkou, na kterou nemůžete odpovědět.
  • Text je složenej hned ze tří částí, který by mohly fungovat úplně samostatně.
  • I když se autor snažil být trochu fancy a nadělil na závěr ikonku, na první dobrou působí text prostě jako odstavec, kterej se vám nechce číst.
  • A když se náhodou začtete, nenajdete v textu ani špetku originality.

Zkusme to znova.

Je trefa, když text dodá obrázku ještě jeden rozměr a nepodceňuje tak černou skříňku uživatele. Není potřeba se přece v textu patlat v jahodách, obrázek atmosféru večeře s přáteli už v bazálu podtrhuje zvýrazňovačem.

Délkou i konstrukcí je rázem text sexy. Přečtete si ho během jednoho mrknutí.  Láká už z dálky. Jakoby mimochodem vychválí produkt a přitom pobaví. A to v době, když po internetu pobíhá tohle video:


Važte si dobrejch reklam.

Mám v českým prostředí pár svejch oblíbenejch kreativců, jejichž ruku dobře poznám. Dávám jejich reklamám lajk, ať jsou od nás nebo z jakýkoliv jiný agentury. Radím vám, jako uživatelům, abyste dělali to samý.

Když vás reklama chytne za flígr, zastaví, pobaví nebo jinak obohatí, dejte jí srdíčko nebo autora pochvalte v komentářích.

Možná tím nezlepšíte reklamní kulturu na českým Facebooku, ale minimálně uděláte někomu radost.

A to se počítá. ❤

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..