01
/
01
/
Daniel Krásný

Na co myslet při inzerci na Instagram Stories?

Instagram Stories

Reklama v Instagram Stories je levná, má slušnej zásah a zároveň s ní lidi moc neumí.

Co to znamená? Že je to ideální kombinace k tomu, abyste si vzali pár korun a zkusili, jakou vaše kreativa udělá lidem zábavu. O formátech a jiných techničnostech se tentokrát bavit nechci. Chci jen vynést pár tipů, jak nad samotnou reklamu v Instagram Stories uvažovat.

Když totiž chcete inzerovat na Stories, nezapomeňte…


Že Stories jsou jako když přepínáte televizi.

Tenhle příměr sedí. Když se po celým dni pustíte do projíždění Stories lidí, který na Instáči sledujete, je to jako kdybyste si sedli před televizi bez preference programu. Začnete u svých oblíbených, projedete Primu Max, Jedničku a tak, a na konci už zoufale brousíte na Barrandově Plus a Óčku Gold, ačkoliv víte, že vás tam asi nic moc nečeká.

Svou reklamu tak berte jako program s Teleshoppingem, kterej lidi automaticky přepínaj, jen co si uvědomí, že je to on. A vy máte vteřinu, nebo možná spíš půlvteřinu, na to, abyste zaujali. Reklama by tak měla předčasně vyvrcholit úplně na začátku. Snadný, co?

Ten příměr s televizí vlastně souhlasí i z hlediska reportování úspěchů vaší reklamy. Jediným smysluplným výsledkem je v současné době zásah a teprve nedávno se k zásahu přidal i počet prokliků. Žádnej engagement! Hurá. A stejně jako v případě televizní reklamy vám ke Stories nikdo nenapíše, že jste hňup.

Což je fajn změna.


Že přidáváte jenom jeden kus.

Co naplat. Ty nejlepší Stories, který jsem zatím u účtů, co sleduju, viděl, byly kombinace hned několika různých obrázků a videí, dohromady dávající celistvej příběh. A to u reklam nejde. Máte na výběr buď mezi jedním videem nebo jedním obrázkem. Storytelling je fuč. A vy si musíte vybrat.

Pokus se vám podaří shrnout vtip do jednoho obrázku, dobře pro vás. Znáte totiž, jak se občas na Instagram Stories blbě načítají videa? Pro video vašeho kámoše jste ochotní chvíli počkat. Pro reklamu ne. Tak bacha.


Že se reklama zobrazí až jako třetí čtvrtá.

Tohle už je trochu o tom, jakou kreativu nasadíte jako reklamu. Drtivá většina veškerý inzerce ve Stories je zatím velmi velmi univerzální. A kdyby na vás vyskočila třeba při hraní vaší oblíbený hry na mobilu, asi byste nepoznali, že tam vlastně nemá co dělat.

Není vůbec od věci operovat s tím, kde na lidi reklama ve Stories pravděpodobně vykoukne. Neobjeví se totiž hned na začátku, ale třeba po třetím, čtvrtém, pátém uživateli. A jak je obecně známo, pořadí Stories se každému z nás řadí podle relevance tak, že na začátku máte ty lidi, kteří vás na Instáči zajímají nejvíc.

Bylo by super na to v rámci reklamy nějak umět zareagovat a uvědomovat si situaci, při níž na člověka hovoříme. Sdělení typu „Stories od lidí, který tě doopravdy zajímaj, už máš stejně za sebou, tak odlož mobil a radši si otevři náš pivní plech.“ by vás přece pobavilo. Nebo ne?


Že zvuk není po smrti.

Poslední, relativně dost důležitá věc. Když se bavíme o videu na sociálních sítích, asi se na jednom shodnem. Nikdo z nás nemá puštěnej zvuk, když si hezky doma procházíte svou Facebookovou zeď. Stories je ale jinej případ. Valná většina vašich kámošů tam totiž v jednom kuse vloguje. Koukaj do mobilu, něco říkaj a text jim slouží jenom jako vítanej doprovod.

Není od věci, když na kameru něco sami namluvíte. Nemusíte se patlat s titulkama, stačí pár slov natočenejch na mobil, který paradoxně dobře zapadnou mezi ostatní nekomerční Stories. A když vaše reklama působí na Instagramu nekomerčně, je to dvojitá výhra. O tom už jsem se ostatně rozepisoval tady.

Tyhle čtyři body k vašemu uvažování stačí.

Prostě stačí bejt přirozený, vtipný a uvědomit si, jak se asi bude chovat člověk, když mu mezi kolegou z práce a kámošem z vejšky naskočí příspěvek s poznámkou „sponzorováno“.

Richtig?