Jak často přispívat na Facebook?

Nedávno jsem čet jednu českou případovku o kampani na Facebooku. A ano, občas se u některejch těchhle „kejsek“ trochu rozesmutním. Většinou totiž vypadají nějak takhle:

  1. Pro klienta iks jsme udělali pěkný fotky a zároveň jsme poslali produkt támhletomu ambasadorovi.
  2. Na našem Facebooku to vidělo půl milionu lidí, a když se přičte potenciál zásahu ambasadora, klidně to moh bejt celej milion.
  3. Lidem se to líbilo, protože to mělo lajky.
  4. A na konec napíšeme něco vznosně inspirativního.

Pokud máte trochu toho ambiciózního marketérskýho srdíčka, asi vás podobný články bolí taky. Většina případovek totiž řekne á, ale umně zakryje béčko. Ano, milionový zásah je v desetimilionovém Česku slušné číslo. Zároveň je to ale číslo, které si můžete koupit. A rozhodně, takhle hrubě podané, neodráží úspěšnost kampaně.

Takže jen pro současné nebo budoucí případovkáře. Dejte tam tu investici, engagement rate nebo odraz v prodejích. Jo, asi vám to trochu srazí vaše nadšení. Já bych si ale takovej článek přečet s chutí.

Zpátky ale na začátek. Nedávno jsme čet jednu případovku, která mě mimochodem rozesmutnila přesně tak, jak píšu nahoře. A co se pak týče povinný vznosný inspirace na závěr, tak ta mě navedla na myšlenku. Jedna agentura totiž napsala, že není produktivní využívat Facebook brandu pro kontinuální komunikaci a mnohem efektivnější je rekuperovat síly na jednorázové kampaně. A mezi nimi? Mezi nimi stránka prostě spí.

Kontinuálnost je ale k nezaplacení.

Znám reklamštinu a je pravda, že jakýkoliv řešení lze docela jednoduše podpořit několika důvody a úmyslně přitom nezmínit negativa. Přesto si dovolím tu nechat jedno moudro pro brand manažery, který by se podle mě mělo někam vytesat. Nezabíjejte kontinuální obsah na sociálních sítích. Zabíjíte tím jejich potenciál.

Kampaněmi jednou za čtvrt roku totiž stavíte Facebook na roveň televizi. Jistě velmi účinnému, ale zároveň i dost neosobnímu médiu. Což je škoda. Protože se tím v podstatě mažou možnosti a příležitosti, které komunikace na sockách přináší. Tak třeba:

  • reakce na aktuální události a dění ve světě,
  • kontinuální sběr dat díky různým typům kreativ a cílení,
  • top of mind v rámci denní komunikace,
  • budování aktivní komunity fanoušků.

A víte co?

Je mi jasný, že marketing na sociálních sítích je plnej přešlapů. A možná jste se i vy spálili u agentury, která to na stránku vašeho brandu pálila hlava nehlava. Je ale škoda kvůli tomu zanevřít na kontinuální komunikaci.

Změňte agošku, dejte jí novej impuls, šlapejte na její reporty. Kontinualitu ale nerušte.

Je to utíkání z boje.

A utíkat z Facebooku je srabáctví.

About the author

Daniel Krásný

Vedu tým social media manažerů v Socialsharks, přes deset let píšu o hrách do SCORE. Miluju seriály, knížky, kafe a tak.

A píšu tady o tom.

View all posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *