ach

Jak jsme odměňovali fanoušky

Tenhle blog je o tom, co dělám.

A taky o tom, že by profil firmy na sociální síti neměla být periodická soustava virtuálních billboardů.

Zhruba rok a půl makám krom jiného jako social media manager pro Big Shock! A je mi fakt ctí. Klient je báječný, otevřený novým nápadům, progresivní a neustále se posouvá dopředu. V rámci sociálních sítí jsem v tomhle případě nastoupil do dobře rozjetého vlaku. Komunita už byla slušně pevná před několika lety, tón stránky jasně definovaný, výsledky super. Což je na jednu stranu fajn a na druhou velká výzva. Na vavřínech se totiž nesmí spát. A sláva je vrtkavá dáma.

V létě minulého roku jsme tak posílili práci s komunitou ještě o jeden stupeň. Začali jsme tagovat každý komentář, každou zprávu, každý příspěvek na zdi. Označovat jejich sentiment, vyhledávat témata, sledovat, o jakých příchutích se lidi baví a jaké si přejí.

Když se to zprůměruje, tagujeme měsíčně zhruba 2 800 komentářů a zpráv na české stránce Big Shock! Je to poctivá, úmorná ruční práce, kterou jsem dlouho dělal po večerech sám a teď mi s ní rovnými díly pomáhá můj skvělý tým.  A jakkoliv jde o krvavou fušku, minimálně ze tří důvodů jí prostě nelze jen tak přerušit.

  1. Statistiky jsou úžo. Sledovat lajky u příspěvků je jedna věc. Vědět, o jaké příchuti se mluví a co lidi považujou za největší negativa, to zkrátka odjinud nenasajete. Jasně, obecný povědomí o tom, co lidi na stránce řeší, má každej, kdo tam zrovna vyřizuje cvrkot. Tvrdá data jsou ale tvrdá data. A dojmy jsou jenom dojmy.
  2. Tahle znalost není jen machrovinka do reportů. Víte o tom vy. A můžete podle toho uzpůsobovat obsahový plány, vydávat příspěvky na míru a být připravený na reakci. Tvorba příspěvku na stránce totiž nerovná se napsání příběhu. Je to jen podkladová báze. Příběh tvoří lidi v komentářích pod ním.
  3. Začnete své fanoušky vážně znát. Což je svým způsobem jen taková sympatická externalita, kterou můžete použít jako zbraň.

A přesně to jsme se po roce tagování dotazů rozhodli udělat.

Nápad na kampaň Achievement Unlocked jsme dostali už v létě. Zoomsphere totiž umožňuje (jako jednu z mnoha funkcí) se mrknout, jací lidé nám v daném časovém období píšou ze všech nejvíc.

Je to tady!
Rozdáváme dárky našim nejvěrnějším fanouškům. 󾔐

Kdo získal achievement? Čtěte v našem článku! 󾮚

Zveřejnil(a) BIG SHOCK dne 30. září 2016

A tak víte co? Mrkli jsme se, jaká pětka nám za poslední rok poslala největší porci zpráv, a rozhodli jsme se jí odměnit. První trojici jsme připravili, vytiskli a nechali zarámovat exkluzivní diplomy určené nejlepším fanouškům roku. Všem pěti poslali personalizované dopisy (což šlo snadno, protože jsme je za tu dobu vyřizování zpráv a pokecu poznali docela dobře). A samo jsme jim poslali i pořádné množství jejich oblíbených variant Big Shocků.

Trumfy celé téhle akce? Za mě jsou tři.

Spontánnost

Nikomu jsme neříkali nic dopředu. Vyhráli fakt ti, co si to zasloužili. Pětice lidí, co nám jen tak posílají recenze na nové příchutě, skládají hymny, posílají super kreativní fotky nebo se s námi baví o sportu a běžném životě.

Pověst hrdiny internetu

Protože šudlat se s dopisem a poslat hromadu produktů ikstému YouTuberovi umí každej. Dát gratis produkty těm pravým fandům? Rázem jste Juraj Jánošík českého internetu. Prezident dolních deseti milionů. Super Mário.

Engagement? Zajištěn

Další kolo soutěže jsme nikde neslíbili. Ale co by kdyby… Motivace pro staré i nové fanoušky tu prostě je. Nikdy totiž nevíš, co se může dít.

14481983_1277818935582389_2966504309910031204_o

Neříkám, že je lehký takhle rozvinutou internetovou komunitu stále překvapovat ničím novým. Zvykli si totiž, že se s nimi bavíme jako s kámoši. Zvykli si na příchutě dle jejich přání. A teď si zvykli i na nezištná překvapení a dárky za věrnost. Je zatracená dřina přicházet s něčím dalším. Nikdo kolem vás to totiž nedělá a není možné pohodlně nahlížet přes plot.

A to je přesně to, co mě na týhle práci baví.

Posouvat společně s týmem ty hranice zase o něco dál. Vymaňovat se z toho zažitého mustru „tady je Shutterovka-přidej do ní produkt-voila“ a jet novoty. A vážit si přitom fanoušků, bez kterých bychom se na nic nezmohli.

Sociální sítě mají koneckonců v názvu to sociální.

Je škoda na to zapomínat.

About the author

Daniel Krásný

Ten, co tu na to má monopol.

View all posts